17 Aralık 2018, Pazartesi

Son dakika haberleri Türkiye'nin yeni kulvarında - kulvar.com.tr

Chia Tohumu Nedir?

Chia Tohumu Nedir?

Son zamanlarda özellikle ünlü isimlerin, sanatçıların ve uzmanların önerdiği ve kullandığı chia tohumu çok popüler bir besin haline geldi. Temeli, Maya dilindeki enerji kelimesinden gelen bu tohum nane ailesine ait bir bitki türü olarak biliniyor. Çok zengin bir şekilde protein, yağ ve lif içeriği bulundurması sayesinde özellikle diyet yapan kişiler için ve farklı gıdalar ile karıştırarak kullanmak isteyen kişiler için vazgeçilmez bir besin oluşturuyor.

Yüksek miktarda bitkisel protein içermesi sayesinde vücutta yağ yakma mekanizmasını hızlandırdığından dolayı kaslara beslenme gücü katıyor ve tokluk hissi vermeyi kolaylaştırıyor. Güney Amerika kökenli olan bu bitki için chia tohumu nedir konusunda aslında bir çeşit adaçayı türü olduğu ve asıl isminin Salvia Hispanica olduğu belirtilebilir.

Chia Tohumu Nasıl Kullanılır?

Günümüzde marketlerde, internet üzerinde, farklı bitkisel ilaç satımı yapan aktarlar ve mağazalarda ya da bitkisel ürün pazarlarında bulabildiğiniz chia tohumu birçok farklı şekilde kullanılabilmektedir. Son zamanlarda genellikle birçok ev hanımı puding hazırlarken içerisinde bu tohumu kullanmayı tercih ediyor.

Tohumun temel kullanım özellikleri içerisinde 3 farklı yöntem görülmektedir. Bu yöntemlerden ilki olarak süt gibi bir sıvının içerisinde bekletilmesi ile birlikte chia tohumu şişiyor ve sıvıyı iyice içine çektikten sonra jel bir kıvam alarak tüketilebiliyor. Bir diğer yöntemde birçok kişi bu tohumları çiğ çiğ tüketmeyi tercih ediyor. Tohumları yoğurt, salata, tatlı veya yemekler içerisine ekleyerek kullanabiliyorsunuz. Ayrıca üçüncü yöntemde chia tohumu nasıl kullanılır sorusu için tohumların blender ya da robot içerisinden geçirilerek öğütülmesi ve bu şekilde tatlı, çay ya da yemeklere eklenerek kullanılması bulunuyor. Özellikle birçok kişi bu tohumları ekmek yaparken içerisine katmayı veya et yemeklerinde baharat gibi kullanmayı tercih edebiliyor.

Chia Tohumu Zayıflatır Mı?

Özellikle vücuda güç verdiği ve enerji arttırdığı için yağ metabolizmasını hızlandıran bir ürün olarak tercih edilen chia tohumu zayıflama üzerinde de belirli bir etki oluşturuyor. Bu nedenle birçok kişi diyet uygulamaları sırasında bu tohumu kullanmayı tercih ediyor ve zayıflama imkanı için düzenli bir şekilde kullanıyor. İçeriğinde zengin protein ve vitaminler ile yağ mekanizması bulunduğundan dolayı bu tohumları tükettiğinizde, uzun bir süre tokluk hissi duyuyorsunuz. Sindirim sistemini düzenlemesi ve kan şekerini dengede tutması sayesinde zayıflamaya belirli bir noktada yardımcı oluyor. Bu nedenle özellikle son dönemlerde sporcular, sanatçılar ve diyet yapan insanlar tarafından düzenli bir şekilde tüketiliyor.

Chia Tohumu Diyeti

Zayıflamaya katkı sağlaması ile bilinen chia tohumu özellikle diyet uygulamalarında sıklıkla tercih ediliyor. Bu diyet uygulamasında tok tutmasından dolayı zayıflamanızı hızlandıran ve yardımcı olan tohumlar birçok farklı şekilde kullanılıyor. Süper besin olarak adlandırılan chia tohumu bilhassa diyet için kullanılırken öncelikle mutlak bir şekilde doktor veya diyetisyene danışılması öneriliyor. Diyet süresince açlık sıkıntısı ile diyeti bozma psikolojisine giren ve doymadığı için ideal beslenme şeklini bulamayan kişiler için içeriğinde yer alan triptofan amino asidi tokluk süresini uzatıyor. Ayrıca bitkisel protein içeriğine sahip olduğu için diyet süresince kas kaybını engelleyerek kilo vermeye yardımcı oluyor.

Bu noktada chia tohumu diyeti uygulamak için belirli bir tarif kullanmanız gerekebilir. Örneğin, 12 gün gibi bir sürede 8 kilo düşmeyi sağladığı belirtilen bir diyet örneği verilirse, bir yemek kaşığı tohum, 1 adet limon, 1 yemek kaşığı bal ve 1,5 su bardağı su kullanarak özel bir tarif hazırlayabilirsiniz. Tohumlar su içerisinde 1 saat bekledikten sonra diğer malzemelerle birleştirilerek blenderden geçirilir ve bu karışım her sabah aç karnına içilir. Farklı yöntemlerde ise birçok kişi bu tohumu düzenli günlük bir şekilde kullanarak daha az kalorili yiyecekler ile birlikte tüketmeyi tercih ediyor.

Chia Çayı Nasıl Yapılır?

Özellikle diyet uygulamaları için ve zayıflama amaçlı olarak tüketilen chia tohumu için bu yöntemlerden birisini de chia çayı oluşturuyor. Gündelik bir şekilde içilerek tüketilebilen ve diyet uygulamalarına katkı sağlayan bir yapı gösteriyor. En çok çay kullanımı ile etkisini gösterdiği belirtilen bu tohum ile çay hazırlamak için bir su bardağı kaynar su içerisine 1 yemek kaşığı tohumun atılması ve 10 dakika beklenmesi gerekiyor. Daha sonrasında günde 2 defa aç karnına tüketilebilir. Bu tüketimi sabah kahvaltısı öncesi ve akşam yemeği öncesi sağlayabilirsiniz. Bu sayede daha az besin tüketerek daha uzun süre tok kalabilirsiniz.

Chia Tohumu Faydaları

Kilo vermeye yardımcı olması, diyet çalışmalarında destek oluşturması, tok tutması ve yüksek enerji sağlanması gibi birçok ön plana çıkan artıları ile birlikte genel anlamda chia tohumu faydaları önemli bir liste sağlıyor. Liste içerisinde sıralı bir şekilde birçok maddenin sayılması mümkün oluyor.

  • İçerdiği lif oranı sayesinde kilo kontrolüne yardımcı olarak zayıflamanıza destek oluşturuyor.
  • Vücudunuza enerji vermesi sayesinde tatlı krizi geçirmenizi engelliyor.
  • Sıvı ile tüketildiğinde jelleşen ve şişen bir özelliğe sahip olduğu için tok tutabiliyor.
  • Özellikle chia tohumu faydaları konusunda 100 gramında 11 gram lif içeriği bulundurduğu için bağırsak ve mide hareketlerini destekliyor.
  • Yüksek Omega 3 kaynağı olduğu için beyni korurken, kanser hücresi oluşumunu engelliyor.
  • Vücutta iyi kolesterol miktarının artmasını sağlayarak, kötü kolesterol miktarının düşmesine yardımcı oluyor.
  • Özellikle diyabet hastalarının kullanımı sayesinde kan şekerinin dengelenmesine yardımcı olarak, hastalıkta önemli bir destek sağlıyor.
  • Zengin kalsiyum içeriği sayesinde chia tohumu faydaları arasında kas gelişimine yardımcı olması da bulunuyor. Ayrıca ileri yaşlarda kemik erimesi rahatsızlıklarının önüne geçmeyi sağlıyor.
  • Güçlü bir antioksidan yapısı ortaya koyduğu için cilt yaşlanmasını geciktirirken, Kalsiyum ve A vitamini sayesinde diş sağlığına da destek oluşturuyor.

Chia Tohumu Besin Değeri

Özellikle diyet uygulamalarında ve sağlık amaçlı bir şekilde tercih edilen chia tohumu yüksek besin değerleri sağlıyor. Yapılan incelemelerde 100 gram tohum tüketilmesi ile yaklaşık 500 kalori alındığı belirtiliyor. Temel besin öğeleri noktasında incelendiğinde yine 100 gram tohum içeriğinde 4 gram karbonhidrat ve 17 gram protein bulunduğu görülüyor. Ayrıca içeriğinde 30 gram yağ ve 630 miligram Kalsiyum içeriği ile birlikte 19 miligram Sodyum ve 7 miligram Demir içeriği gösteriyor. Görüldüğü gibi düşük kalorili olmasıyla birlikte diyetlerde tercih ediliyor.

Chia Tohumu Fiyatı

Birçok farklı nokta üzerinden temin edilen chia tohumu her noktada farklı fiyatlarla sunuluyor. İnternet üzerinde inceleme gerçekleştirdiğinizde organik şekilde sunulmuş olan bu ürünün farklı markalar ile birlikte kilogram üzerinden yaklaşık olarak 30 ile 50 TL arasında değişen fiyatları görülebiliyor. Özellikle chia tohumu fiyatı konusunda uygun fiyatlı bir ürün temin etmek istediğinizde, birçok farklı marka ve firma üzerinden fiyatları karşılaştırarak doğru seçimi yapabilir ve istediğiniz ürünü temin edebilirsiniz.

Chia Zararları

Genel kullanımı ile birlikte diyet ve sağlık kullanımında çok yüksek faydaları olduğu belirtilen chia tohumu aykırı bir şekilde çok riskli bir zarar göstermeyen besin ürünleri arasında yer alıyor. Bilinen çok büyük bir zararı bulunmamakla birlikte fazla miktarda tüketilmemesi uzmanlar tarafından öneriliyor. Fazla miktarda tüketildiğinde, bağırsaklarda gaz ve midede şişkinlik problemleri ortaya çıkardığı belirtiliyor. Kontrollü tüketilmesi gereken chia tohumu ilaçlarla etkileşim oluşturabileceği için hastalık durumlarında doktor fikri alınmadan kullanılmamalıdır.

Haber Yorumları

Habere Ait Yorum Bulunmamaktadır.

Yorum Yazın

CAPTCHA security code

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

yükleniyor
yukarı çık