Türk hazır giyim sektörünün köklü firması Batik, yeni sahipleri önderliğinde hem Türkiye'de hem de yurtdışında yeni bir büyüme hamlesine hazırlanıyor.
1980 yılında kurulan ve 1994 yılından itibaren mağazalaşarak bir dönem 150 mağazaya kadar ulaşan Türk hazır giyim sektörünün önemli firmalarından Batik'in yeni sahibi İzmir merkezli Azra Plus Tekstil oldu.
1970 yılından bu yana kadın giyimde dünyaca ünlü firmalara üretimden toptan mağazacılığa, tedarikçilikten mağazacılık ve ihracata kadar hemen hemen her alanda yer aldıklarını belirten Batik'in Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Kahraman, şirketin yeni yol haritasını ve hedeflerini paylaştı.
“3 ay inceledik, Şubat ayında satın aldık”
Ziyal Ailesi'ne ait olan Batik'in 2019'da mali bir sıkıntı yaşadığını, ardından 2020 yılında Yılmazlar Mağazacılık tarafından satın alındığını belirten Kahraman, süreci şöyle anlattı:
"Geçtiğimiz yıl Batik'in 23 mağaza ile en büyük bayisi olan MyGlobe şirketinin sıkıntıya girmesi, şirketin merkezini de olumsuz etkiledi. Bunun üzerine markanın satışı için çeşitli firmalarla görüşmelere başladılar. Biz de uzun süredir Azra Plus Tekstil olarak üretimin yanında bir marka oluşturmak istiyorduk ve karşımıza böyle bir imkan çıkınca Kasım ayında görüşmelere dahil olduk. Yaptığımız 3 aylık incelemenin ardından, Batik'in hem köklü geçmişi hem de kalitesi ve tanınırlığı ile bizim de hedeflerimiz arasında yer alan mağazacılıkla son derece iyi bir şekilde örtüştüğünü gördük. Bunun üzerine eski sahipleri Yılmazlar Mağazacılık'ı da ortak alarak Şubat ayında BM Mağazacılık adında yeni bir şirket kurup Batik firmasını satın almaya karar verdik.”
Mersin ve Karaman’daki fabrikalarda üretim yapıyor
Batik'in yönetimine geçtiklerinde ilk olarak tüm bayilerle birebir görüştüklerini ve ne yapmak istediklerini hepsine anlattıklarını dile getiren Kahraman, "Batik'in kendine ait bir üretim tesisi yoktu ve tedarik anlamında ciddi sıkıntılar yaşanıyordu. İlk önce bu tedarik problemini çözdük. Operasyonumuz nisan ayı itibariyle oturmaya başladı ve hemen ardından da bayilerimizden teşekkür mesajları ve son derece olumlu geri bildirimler almaya başladık. Şu anda Mersin ve Karaman'da kendimize ait olan iki fabrikada yaptığımız üretimin yanında yurtiçinden ve yurtdışından da tedarik sağlıyoruz ve koleksiyonumuzu bu şekilde oluşturuyoruz" dedi.
Batik'in şu anda tümü alışveriş merkezlerinde yer alan 60 mağaza ile faaliyet gösterdiğini ancak bazı verimsiz mağazalardan çıkacaklarını ifade eden Kahraman, önümüzdeki dönemde ilk hedeflerinin büyük şehirlerin bilinen caddelerinde mağazalar açmak olduğunu kaydetti.
2026 yılı sonunda 75 mağazaya ulaşmak istiyor
2026 yılı sonunda 75 mağazaya ulaşmak istediklerini belirten Kahraman, konsept ve stratejiyi de değiştirdiklerini ve kaliteye önem veren çalışan kadınları hedef kitle olarak belirlediklerini söyledi.
Kahraman, “Çalışma hayatına girdiğinde artık üniversitede giydiklerini giymek istemeyen ama A plus markalara da parası yetmeyen bir kesim var. Bizim amacımız bu kadınlara aynı kaliteyi daha uygun fiyata vermek. Çalışma hayatına giren kadınların ilk aldığı ürün olmak istiyoruz. En büyük hayalim, 'Ben çalışma hayatıma başlarken ilk ürünümü Batik'ten almıştım' cümlesini duymak” ifadelerini kullandı.
“Yurt dışı için yeni bir strateji belirledik”
Uzun vadede 81 ilde olmak istediklerini kaydeden Kahraman, yurtdışı için de yeni bir strateji belirlediklerini söyledi.
Yurtdışında yerel ortaklıklarla hızlı bir büyüme stratejisi kurguladıklarını belirten Kahraman, sözlerini ise şöyle sürdürdü: “Almanya'da ilk mağazalarımızı açmak için hazırlıklarımız son aşamada. Kuveytli bir grupla Orta Doğu operasyonları için görüşüyoruz. Bu grup zaten bizim önceden iş yaptığımız bir gruptu. Geçmişten gelen güçlü ilişkilerimizi ve referanslarımızı önümüzdeki dönemde Batik için kullanacağız. Tekstildeki yarım asırlık tecrübemizi Batik'i büyütmek ve hak ettiği yere çıkarmak için kullanacağız.”