Kulvar Haber

Gribe ne iyi gelir? Evde ne yapılabilir?

Gribe ne iyi gelir? Evde ne yapılabilir?
27 views
02 Eylül 2019 - 23:53

Özellikle havaların soğuması sonucunda bağışıklık sisteminde meydana gelen zayıflık, grip gibi enfeksiyon rahatsızlıklarının daha yaygın olarak görülmesine neden olmaktadır. Peki, gribe ne iyi gelir? Grip olanlar nasıl beslenmeli ve nelere dikkat etmelidir? Tüm bu soruların cevapları ve grip hakkındaki detaylara, yazımızın devamından ulaşabilirsiniz.

Grip Nasıl Olur?

Gribe ne iyi gelir? Sorusundan önce, rahatsızlığın oluşumundan, nedenleri ve belirtilerinden bahsetmek daha yararlı olacaktır.

Bağışıklık sisteminin zayıflaması ve influenza virüsünün daha aktif olmasıyla birlikte, kişide yüksek ateş, kuru öksürük, halsizlik, eklem ağrıları ve has ağrıları gibi farklı işaretlerle ortaya çıkan sağlık problemidir.

Rahatsızlığın genellikle soğuk havalarda görülmesi, bu havalarda virüsün daha aktif olmasının yanında insan vücudunun bağışıklık sisteminin daha fazla zayıflamasından kaynaklanmaktadır. Bulaşıcı bir rahatsızlık olması sebebiyle, grip rahatsızlığı bulunan kişilerle iletişimde dikkat edilmelidir.

Hangi belirtiler, grip için işarettir?

Her hastalıkta olduğu gibi, grip rahatsızlığında da bazı belirtiler görülmektedir.

  • +38 derece ateş
  • Vücutta genel olarak hissedilen ağrılar
  • Uzun süreli halsizlik ve yorgunluk hissi
  • Burunda tıkanıklık ve akma
  • Boğazda ağrı
  • Sıklıkla kuru öksürük şeklinde öksürmek
  • Uzun ve sık tekrarlanan baş ağrılarının diğer belirtilerle görülmesi
  • Titreme
  • Aşırı iştahsızlık

Gibi işaretler, rahatsızlığın önemli belirtileri arasındadır.

Gribe ne iyi gelir?

Aşağıdaki besin maddeleri ve yöntemlerin, gribe iyi geldiği bilinmektedir.

Reishi mantarı: Uzak Doğu ülkelerinde bağışıklık sistemini güçlendirici etkisiyle tavsiye edilen reishi mantarı, grip gibi enfeksiyon sorunlarında da bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi için tavsiye edilmektedir. Dolayısıyla, gribe iyi gelen bir besin maddesi olduğu bilinmektedir.

Sarımsak: Gerek yemeklerin içerisinde ve gerekse özellikle çiğ yiyerek, doğal bir antibiyotik olarak kabul edilen sarımsağın yararlarından faydalanabilirsiniz. Üst solunum yolu enfeksiyonlarına karşı da ayrı faydaları bulunan sarımsak, özellikle kış aylarında tüketilmesi önerilen şifa kaynağı sebzelerden birisidir.

Soğan: Muhteşem etkisiyle soğan sadece yenilerek değil, farklı uygulamalar şeklinde kullanarak da gribe karşı faydalıdır. Rahatsızlandığınız zaman çorbanızın içerisine ayağınızın altına ve tüm çevresine gelecek şekilde dilimleyip yerleştireceğiniz soğanların etkisini, aynı günün sabahında rahatlıkla görebilirsiniz. Özellikle şiddetli ve kuru öksürüğün sabah önemli ölçüde kesildiğini, çok rahat göreceksiniz. Birkaç gün tekrarlanması halinde, inanılmaz etkilerini göstererek rahatlamanızı sağlayacaktır.

C Vitamini: Rahatsızlığınız olsun ya da olmasın, gribe önlem almanın veya çabuk kaybolmasını sağlamanın önemli yollarından birisi de, özellikle soğuk havalarda bol C vitamini almaktır. Grip ve soğuk algınlığı gibi hastalıklar için, bağışıklık sistemini güçlendirici etkisiyle oldukça önemlidir.

Ellerinizi yıkayın: Ellerin sıklıkla yıkanması da, bu dönemde daha önemlidir. Ellerin sıklıkla yıkanması ve temiz kalması, zayıflayan bağışıklık sistemine daha fazla olumsuzluğun etki etmesini önleyecektir.

Sıvı tüketimi: Kesinlikle ve kesinlikle, bu dönemde sıvı tüketimi ihmal edilmemelidir. Günlük zorla da olsa 2.5 litre sıvı tüketimine gayret edilmelidir.

Zencefil: Rahatsızlığın etkilerini azaltmak için, kış aylarında tüketebileceğiniz besin maddeleri arasındadır. Solunum yolu enfeksiyonlarına karşı da, oldukça etkilidir.

Tarçın: Grip olan kişilerde görülen mide rahatsızlıklarını azaltma konusunda etkili olan tarçın, gribe ne iyi gelir? Sorusuna vereceğimiz cevaplar arasındadır. Önemli bir antibakteriyel özelliği vardır.

Yemekler: Grip esnasında en büyük sorunlardan birisi, kişinin iştahının kesilmesi ve yemek yememesidir. Oysaki yemek yemediğimizde, bağışıklık sistemi daha güçsüz hale gelmektedir. Kişi kusarak çıkaracağını bilse de, mutlaka yemekleri ihmal etmemelidir.