Kulvar Haber

Hamileler Nasıl Yatmalı? Hamilelikte Uyku Pozisyonları

Hamileler Nasıl Yatmalı? Hamilelikte Uyku Pozisyonları
5 views
12 Ekim 2020 - 14:26

Gebelik döneminde anne adayı ve bebeğin sağlığın için, sürecin tamamı oldukça önemlidir. Özellikle ilerleyen gebelik dönemlerinde, hamileler nasıl yatmalı? Sorusunun cevabı daha fazla önem kazanıyor.

Hamilelikte doğru uyku pozisyonları anne adayının rahat bir gebelik geçirip uyku düzeninin sağlanması için önemli olurken, bebeğin de anne karnında daha sağlıklı gelişmesine yardımcı olacaktır. Hamilelikte yatış pozisyonu nasıl olmalı? Sorusunun cevabına dair tüm ayrıntılar, yazımızın devamında yer almaktadır.

Hamileyken ne tarafa yatmalı?

Uzmanları hamile kadınlara yatış pozisyonu konusundaki tavsiyeleri, öncelikli olarak yan yatış pozisyonu şeklindedir. Yani sağ veya sol tarafınıza yatmakta bebeğin sağlığı için herhangi bir sakınca yoktur. Ancak uzmanlar hamilelik süreci dışında da sağ tarafa yatmanın daha sağlıklı olacağını belirttikleri için, sağ kolun üzerine yatmak hamilelikte ideal yatış şekli olacaktır.

Kalbin sol tarafta bulunması nedeni ile fonksiyonlarını daha rahat bir şekilde yerine getirebilmesi için, sağ tarafa yatılması tavsiye edilir. Sağ veya sol tarafınıza yatarken bacaklarınızı dizlerden kırarak hafif bir şekilde yukarı çekmek ve bacaklarınızın arasına bir yastık koyarak hafif aralıklı olmasını sağlamak, gebelik sürecinde rahat bir uyku pozisyonu için yararlı bulunmaktadır.

Hamilelikte uyku pozisyonları için yapılan tavsiyeler her ne kadar sol ve sağ tarafa yönelik olsa da, tüm gece boyunca aynı pozisyonda yatmak doğal bir şekilde fizyolojik olarak mümkün olacak bir durum değildir. Bu yüzden kısa süreli de olsa sırt üstü yatış pozisyonları deneyebilirsiniz. Sırt üstü yatarken kafanızı yüksek tutarak, biraz daha dik pozisyonda uyumanız faydalı olacaktır.

Hamileler nasıl yatmalı?

Doğru yatış pozisyonunu bulun

Gebelik döneminin her aşamasında olduğu gibi doğumun yaklaşması ile birlikte, farklı yatış pozisyonlarla ihtiyacınız olacaktır. Yüzüstü yatış pozisyonu dışında kalan tüm pozisyonlarda rahat edebileceğiniz şekilde yapabilirsiniz.

Hamilelik döneminde mide yanması ve reflü gibi problemlerin daha fazla görülmesi sebebiyle sırt üstü yatarken kafanın biraz daha yüksekte olması önemlidir. Sol veya sağ tarafa yatarken de bacakların mutlaka karın bölgesine doğru çekili olması gerekir. Bacakların yukarıya çekilmesi, bu süreçte daha rahat uyumanızı sağlayacaktır.

Hamilelikte yatış pozisyonu bebeği etkiler mi?

Yüzüstü yatmak genellikle anne ve bebeğe zarar vermeyen bir yatış pozisyonu olsa da, bu pozisyonun diğer yatış pozisyonlarına göre daha fazla riski taşıdığı bilinmektedir. Bu nedenle gebelikte yatış pozisyonları için, yüzüstü yatılması tavsiye edilmez. Diğer yatış pozisyonlarında ise bebek için herhangi bir sakınca bulunmuyor.

Hamileliğin ilk 3 ayında nasıl yatılmalı?

Gebeliğin ilk 3 ayı, yatış pozisyonu bakımından en rahat olabilecek dönemlerden biridir. Çünkü ilk 3 ay içerisinde bebek henüz tam anlamıyla gelişmemiş olacağından, farklı pozisyonlarda yapmak herhangi bir risk içermez. Ancak yine de yüzüstü yatmaktan mümkün olduğu kadar kaçınarak, diğer pozisyonlarda daha rahat olunabilir.

Hamilelikte rahat bir uyku için öneriler

Gebelik süreci boyunca rahat ve kaliteli bir uyku uyumak için, şu önerileri dikkate almanız oldukça faydalı olacaktır.

  • Yatmadan önceki yarım saat içerisinde, su veya süt dışında herhangi bir sıvı tüketilmemesi gerekir.
  • Yatmadan önceki 2 saat içerisinde ise, yemek yenmesi tavsiye edilmez. Ancak çok acıkılması durumunda, hafif gıdalardan birkaç lokma tüketilebilir.
  • Gün içerisinde ve özellikle yatmaya yakın saatlerde, çay, kahve ve kola gibi içeceklerden uzak durulmalıdır.
  • Her gün erken ve aynı saatlerde yatmak, iyi bir uyku düzeni için gereklidir.