Kulvar Haber

Hamilelik Bulantısına Ne İyi Gelir, Nasıl Geçer?

Hamilelik Bulantısına Ne İyi Gelir, Nasıl Geçer?
4 views
07 Ekim 2020 - 20:35

Gebeliğin başladığı ilk dönemlerden itibaren anne adayında sıklıkla görülen sorunlardan biri olan hamilelik bulantısı, neredeyse tüm anne adaylarında görülen bir durumdur. Hamilelik ile birlikte kadının hormonlarında meydana gelen yapısal değişiklikler sonucu görülen bu bulantıları hafifletmek veya tamamen ortadan kaldırmak mümkündür. Önemli bir sağlık problemi olmamasına karşın sosyal hayatı olumsuz etkilemesi nedeniyle anne adayları hamilelik bulantısına ne iyi gelir, nasıl geçer? Sorusuna cevap aramaktadır.

Hamilelik bulantısı neden olur?

Öncelikle gebelik bulantısı nedenleri arasında yer alan faktörlere değinecek olursak, şunları söyleyebiliriz. Hamilelikte mide bulantısının en temel sebebi, kadının hamile kalması ile birlikte vücudunda oluşan yoğun hormon değişiklikleri olarak bilinmektedir.

Nadiren önemli rahatsızlıkların belirtisi olarak da görülebilecek bir durum olsa bile, gebelikte görüntülerin bulantıların en temel sebebi hormonlu değişikliğidir. Diğer yandan bebeğin anne rahmine yerleşmesi de, mide bulantısı görülmesine sebep olmaktadır. Hamileyken uzun süreli ve çok sık tekrar eden bulantılar görülmesi durumunda, başka bir hastalığın belirtisi olma ihtimaline karşı doktor kontrole gitmek oldukça faydalı olacaktır.

Bu bulantının rutin gebelik bulantısı olmasın da herhangi bir sakınca yokken, önemli bir hastalığın belirtisi olarak görülmesi anne ve bebek sağlığı açısından hayati önem taşıyabilir.

Hamilelik bulantısına ne iyi gelir?

Hamilelikte mide bulantısını azaltmak için bazı yiyecek ve içeceklerden yardım alınabildiği gibi, bazı fiziki yöntemlerin uygulanması daha faydalı olmaktadır. Kısacası hamilelik bulantısı nasıl geçer? Sorusunun cevabı şunlardır.

Az ve sık yemek

Gebelik döneminde öğünlerinizi sadece 3 öğün ile sınırlandırmak yerine, gün geneline yayarak beş ya da altı öğüne çıkarmak mide bulantısı için faydalı olabilir. Öğün sayısını artırırken çok az yemek yemeye dikkat edilmesi önemlidir.

Sabah kahvaltısı faktörü

Sabah kahvaltısının hiçbir şekilde atlanmaması gerekir. Diğer yandan sabah kahvaltısında mutlaka hafif gıdalar tüketmek, mide bulantısını önleyecek faktörlerden biridir. Aşırı yağlı besinler tüketmek yerine daha doğal ve hayvansal gıdalardan faydalanmak, gebelikte olması gereken kahvaltı alışkanlıkları arasındadır.

Yatmadan önce hafif beslenerek su için

Normal şartlarda yatmadan hemen önce bir şeyler yiyip içmek, uzmanlar tarafından pek tavsiye edilmez. Ancak gebelikte gece bulantılarını azaltmak için yatmadan önce küçük bir kâse yoğurt yiyebilir ya da elma, armut veya muz gibi meyvelerden en fazla 1 tane tüketebilirsiniz. Diğer taraftan yatmadan önceki 1 saat içerisinde birkaç bardak su içmek, gece yarısında görülecek mide bulantısına hafifletecek etkenler arasındadır.

Çok baharatlı ve yağlı yemeklerden uzak durun

Yağlı ve baharatlı yemekler özellikle gebelik sürecinde mide bulantısının artmasına neden olan gıdalardır. Bu nedenle gebelik süreci boyunca mümkün olduğu kadar yağlı ve fazla baharatlı gıdalardan uzak durmanız tavsiye edilir.

Keskin kokulardan uzak durun

Gebelik döneminde mide bulantısına neden olan faktörlerden biri, anne adayının uzun süre keskin kokulara maruz kalmasıdır. Böyle durumda mide bulantısı sorunu ile karşılaşmamak için, keskin kokulardan mümkün olduğunca uzak durmanız gerekir.

Asitli içeceklerden uzak durun

Günlük en az 2,5 litre su tüketmek, genel sağlık açısından oldukça faydalıdır. Ancak gebelik sürecinde veya hamilelik dışında hazır meyve suları ve kola gibi asitli içecekler tüketmek hem zararlı ve hem de mide bulantısına neden olacaktır.

Bulantı bileklikleri

Her anne adayında etkili olmamakla birlikte bulantı bileklikleri, hamilelik bulantısına karşı fayda sağlamaktadır. Bileklik üzerinde bulunan kürecikler bileklere basınç uygulayarak, bulantının azalmasına etki etmektedir. Ancak bu ürünlerden çok büyük etkiler beklememek de gerekir.

Bol kıyafetleri tercih edin

Giyeceğiniz dar kıyafetler mide üzerinde oluşturacağı baskı sebebiyle, başta reflü olmak üzere farklı mide sorunlarını tetikleyebilir. Bu sorunlardan biri de anne adayının en hassas olduğu konulardan biri olan mide bulantısıdır. Hamilelikte bol kıyafetleri tercih etmeniz rahat hareket etmenize ve kan dolaşımının daha sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesine yardımcı olur.

Mideye iyi gelen besinler tüketin

Bulantının seyrini en aza indirebilmek için, mideye iyi gelen besinler tüketmek önemlidir. Tüketeceğiniz bu besinler sayesinde mide bulantısı sorununun ortadan kalkmasına veya hafiflemesine yardımcı olabilirsiniz. Bu besinlerden bazıları, şunlardır.

Limon sakinleştirir

Limonun kokusu ve tadı mide bulantısını ve birçok mide sorununu sakinleştirici etkiye sahiptir. Ayrıca önemli bir c vitamini kaynağı olan limon kış aylarında daha sık görülecek mide bulantısının hafiflemesine yardımcı olur.

Zencefil tüketimi

Doğal bir şifa kaynağı olan zencefil, hamileler için de birçok anlamda faydalı özelliklere sahiptir. Bunların başında mide bulantısı gelir. Zencefili yemeklerde baharat olarak tüketebileceğiniz gibi, zencefil çayı içerek de hamilelikte mide bulantısını en aza indirebilirsiniz.

Kuru yulaf ezmesi

Hamilelik bulantısı hissettiğiniz zaman bir miktar kuru yulaf ezmesi çiğnemeniz, mide bulantısını hafifletecek etkiye sahiptir. Kuru yulaf ezmesinin mide asidini dengeleyici etkisi mide bulantısını azalttığı gibi, mide yanması gibi farklı problemlerinin önlenmesinde de yardımcı olacaktır.

Rezene

Sindirim sistemine dost besinlerden biri olan rezene, çay şeklinde demlenerek tüketilebilir. Hafif egzersizler yapın özellikle yapacağınız hafif egzersizler, vücut dengesinin sağlanması, sindirim sisteminin rahatlaması ve mide bulantısının azaltılması için oldukça faydalı yöntemlerden biridir.

Bol su tüketin

Su tüketimi, insanın en hayatı ihtiyaçlarından biridir. Uzmanlar günlük en az 2,5 litre su içilmesi gerektiğini söylerken, hamilelik döneminde bu miktarın biraz daha fazla olması gerekir. Hem sağlığınız ve hem de hamilelik bulantısı için, su tüketmeniz tavsiye edilir.

Hamilelik bulantısı ne zaman geçer?

Hamileliğin 13 ve 14. Haftalarında önemli ölçüde azalan bulantılar, gebeliğin ilk 16. Haftasına kadar kendiliğinden tamamen ortadan kalkabilir. Ancak gebelik süreci boyunca çeşitli zamanlarda mide bulantısı görülmesi mümkündür.

Aslında hamilelik bulantısı, her anne adayı için ayrı bir süreç olarak görülmektedir. Bulantıların etkisini azaltmak veya tamamen ortadan kaldırmak için sürecin beklenmesi ve yukarıda tavsiye edilen yöntemlerin uygulanması, faydalı olacaktır.

Hamilelik bulantısı cinsiyeti belirler mi?

Birçok anne adayı gebelik bulantısı şiddeti ve sıklığının, cinsiyet ile alakalı olduğu gibi yanlış bir bilgiye sahiptir. Genellikle toplumda mide bulantısının fazla olması kız çocuğuna, az ya da hiç olmaması ise erkek çocuğuna gebelik olarak görülür. Bu bilgiye tamamen yanlış olup, mide bulantısının hiçbir şekilde bebeğin cinsiyeti ile alakası yoktur.

Gebelik bulantısı zararlı mı?

Gebelikten kaynaklı görülen mide bulantıları, hiçbir tıbbi tedaviye gerek kalmayacak şekilde zararsız bulantılardır. Tamamen hormon değişikliği sebebiyle ortaya çıkan bu bulantılar, anne ve bebek sağlığı için herhangi bir zarar teşkil etmez.

Ancak bulantıların uzun süre ve çok şiddetli devam etmesi ile birlikte sık görülmesi, farklı bir rahatsızlığın belirtisi olma ihtimalini de akla getirmektedir. Böyle durumlarda en azından bir kez doktor kontrolüne gidip, şiddetli devam eden bulantıların temel kaynağını öğrenmek faydalı olacaktır.