Kulvar Haber

Hamilelikte Pilates ve Faydaları

Hamilelikte Pilates ve Faydaları
23 views
05 Eylül 2019 - 17:21

Özel egzersiz yöntemleri arasında yer alan pilates, iskelet ve kas sisteminin daha etkin bir şekilde çalışmasına yardımcı olan ve bu sistemler başta olmak üzere genel vücut sağlığı için de oldukça faydası bulunan egzersizler arasındadır. Hamilelikte pilates egzersizleri yapılması, doğru ve zamanında yapılacak egzersizlerle gebelik sürecinde de önemli faydalar sağlamaktadır.

Vücudun dengeli, esnek ve güçlü bir yapıya sahip olması için önemli egzersizler arasında gösterilen bu çalışmalar, sırt ve bel kısımlarına olan etkileriyle daha rahat bir hamilelik süreci geçirmeye yardımcı olmaktadır.

Hamilelikte Pilates Nasıl Yapılmalı?

Normal süreçte olduğu kadar, gebelik sürecinde de faydalı egzersizler arasında olduğunu söylemiştik. Gebelik sürecinin ilk haftalarında normal seviyelerde ve kendi bilgileriniz dahilinde bir çalışma yapmanın pek bir sakıncası bulunmazken, ilerleyen haftalarda kesinlikle uzman kontrol ve tavsiyesinde çalışmalar yapılmalıdır. Uzman gözetim ve kontrolünde yapacağınız egzersizlerde herhangi bir rahatsızlık duymanız halinde, eğitmenin size uygun egzersizler vermesi ayrı bir önem taşımaktadır.

Kadınlar için en hassas dönemlerin başında gelen gebelik döneminde, vücudun gerektiğinden fazla zorlanması bir takım sorunların görülmesine yol açabilmektedir. Bu nedenlerle egzersizleri kararında yapmalı, zorlayıcı ve aşırılık içeren hareketlerden özellikle gebeliğin ilerleyen haftalarında kaçınılmalıdır.

Düzenli bir şekilde hamilelikte pilates egzersizlerinin yapılması, vücudun dayanıklılık oranının artırılması için oldukça yararlıdır. Aynı zamanda, bebeğin motor gelişiminde de birçok faydası kanıtlanmış egzersizler arasında yer almaktadır. Egzersiz yapılsın ya da yapılmasın, gebelik döneminde kadınlar için bir takım tedbirler uzmanlar tarafından önerilmektedir. Gebeliğin normal sürecinde baş dönmeleri ve mide bulantıları olası vakalar iken, egzersiz yaptığınız dönemlerde böyle durumlarla karşılaşmak egzersize bağlı olarak ortaya çıkacak bir rahatsızlığın habercisi olabilir. Bu yüzden egzersizler esnasında benzer durumlar görüldüğünde, egzersizlere ara verilmeli ve gerek duyulması halinde uzmanından yardım alınmalıdır.

Gebelikte Pilates Yapmanın Faydaları Nelerdir?

  • Gebeliğin ilerlemesi ve doğal olarak bebeğin ağırlığının artması nedeniyle, hareket esnasında bir takım zorluklar yaşanmaktadır. Düzenli bir şekilde yapılacak pilates egzersizleri, karın bölgesini güçlendirici etkisiyle bu tip zorluklarla daha rahat başa çıkmanızı sağlayabilir.
  • Pelvis ve sırt bölgesini dengede tutarak, olası yaralanmalara karşı bu bölgelerin daha dayanıklı hale gelmesini sağlar.
  • Vücutta genel olarak, zayıf kasların daha dayanıklı hale gelmesine yardımcı olur.
  • Rahim ve mesane bölgesinin güçlenmesine yardımcı olarak pelvisi dengede tutması, hapşırırken ya da öksürürken olası idrar sızmalarını en aza indirir.
  • Gebeliğin son dönemlerine doğru egzersizlere devam edilmesi, bebeğin doğum için doğru pozisyona gelmesine yardımcı olabilir.
  • Bebeğin kilo almaya başlamasından dolayı vücudun karın ve bel bölgesinde oluşacak ağırlık yoğunlaşması sonrasında ortaya çıkacak bel ağrılarını, en aza indirir.
  • Hamilelikte ortaya çıkacak yoğun stresin azaltılması için, farklı bir aktivite olarak faydaları bulunmaktadır.
  • Anne karnındaki bebeğin özellikle gebeliğin son haftalarında iç organ fonksiyonlarının, daha düzenli hale gelmesine yardımcı olur. Ayrıca bebeğin sinir ve solunum sistemi için de faydaları bilinmektedir.
  • Doğum esnasında anne adayının, daha rahat doğum yapmasını mümkün kılar.
  • Kişinin daha iyi motive olmasını ve kendisini dinç hissetmesini sağlar.
  • Doğum sonrasında, karın kaslarının toparlanmasında anneye rahatlık sağlar.
  • Hamilelikte ortaya çıkabilecek olan ödem ve hazımsızlık sorunlarının en aza indirilmesi için, önemli bir yardımcıdır.
  • Göğüs, bel, sırt ve karın kaslarının güçlenmesini sağlar.

Sıklıkla yenilenen güncel sağlık haberleri için tek adres, kulvar.com.tr