Hırdavat sektörünün ihracatta artış ivmesi devam ediyor. Sektörün nisan ayındaki ihracatı geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 14,56 artışla 949 milyon dolar oldu. 2025 yılının ocak-nisan dönemindeki toplam ihracatı ise 3,78 milyar dolara ulaştı.

Hırdavat Sanayici ve İş Adamları Derneği (HISİAD), 2025 yılı Nisan ayı itibarıyla sektör ihracat performansına ilişkin verileri açıkladı. Dernek verilerine göre hırdavat sektörü nisan ayında ihracatını değer bazında yüzde 14,56, miktar bazında ise yüzde 8,36 artırdı.

Nisan ayında 949 milyon dolarlık ihracat gerçekleşirken, kilogram başına ihracat da 2,63 dolardan 2,78 dolara yükseldi.

Almanya ihracatta ilk sırada yer alıyor

Nisan ayında Almanya, 108,4 milyon dolar ile en çok ihracat yapılan ülke olurken, onu 46,6 milyon dolar ile ABD ve 46,1 milyon dolar ile Irak takip etti.

Nisan ayında en dikkat çekici ihracat artışları yüzde 47,1 ile İspanya, yüzde 120 ile Libya, yüzde 32,3 ile İtalya ve yüzde 131 ile Türkmenistan'a gerçekleşti.

Öte yandan, sektör ihracatında ilk 5’te yer alan Rusya’ya yapılan ihracatta yüzde 26,2’lik düşüş de dikkat çekti.

Ocak-Nisan 2025 döneminde gerçekleşen toplam ihracat ise yüzde 0,83'lük artışla 3,78 milyar dolar oldu. Bu dönemde miktar bazında yüzde 2,19’luk bir azalma gözlenirken, sektörde birim ihracat fiyatı kilogram başına 2,65 dolar seviyesinde gerçekleşti.

Dört aylık dönemde Almanya 402 milyon dolarlık ihracatla ilk sırada yer aldı. Onu 217,8 milyon dolarla Irak ve 194,6 milyon dolarla Romanya takip etti.

‘ABD pazarında büyük potansiyel var’

TÜİK açıkladı: Sanayi üretimi Martta arttı
TÜİK açıkladı: Sanayi üretimi Martta arttı
İçeriği Görüntüle

Hırdavat Sanayici ve İş Adamları Derneği (HISİAD) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa Tarkan Doğan, ABD pazarının sektör açısından önemine dikkat çekti.

ABD'nin Türkiye’nin en büyük 5 ihracat pazarından biri olduğunu ve hırdavat sektörü açısından potansiyeli yüksek bir alan olarak öne çıktığını belirten Doğan, "2023 yılı itibarıyla ABD'nin teknik hırdavat ürünleri ithalatı 46,6 milyar dolar düzeyindeyken, Türkiye bu pastadan yalnızca yüzde 0,5’lik bir pay alabildi. Bu oran, Meksika’nın yüzde 15,3, Kanada’nın yüzde 9,5 ve Çin’in yüzde 36,8 gibi oranları karşısında Türkiye için ciddi bir sıçrama alanı olduğunu gösteriyor. Öte yandan, Türkiye’nin ABD’den yaptığı hırdavat ithalatı da aynı dönemde yüzde 13,1 artarak 704 milyon dolara ulaştı. Bu artış, ABD menşeli ürünlere olan güveni ve Amerikan firmaların Türkiye pazarına olan ilgisini gösterirken, aynı zamanda karşılıklı ticaret dengesi içinde Türk üreticilerinin de bu pazarda daha fazla yer alma motivasyonunu güçlendiriyor" değerlendirmesinde bulundu.