Kulvar

Hızlı kilo almak için yapılması gerekenler

Hızlı kilo almak için yapılması gerekenler
147 views
01 Ekim 2019 - 19:02

Hızlı kilo alma, en az hızlı zayıflama kadar zor bir durumdur. Hızlı kilo almak için beslenme programı uygulayan kişiler bu konuda biraz daha başarılı olsalar da, hızlı kilo almak için yapılması gerekenler başlıklı bu yazımızda, sağlıklı bir şekilde kilo almanın çeşitli yollarından bahsedeceğiz.

Hızlı kilo almak için yapılması gerekenler

Yemek yerken acele edin

Hızlı yemek yemek, zayıflamak için yapılan önerilerin tam tersi bir durumdur. Yiyecekleri fazla çiğnemeden yutmak, midenin bu yiyecekleri geç eritmesine neden olacaktır. Aslında bu durum kişinin tokluk hissi düşünüldüğünde bir dezavantaj gibi gözükse de, aldığımız gıdalarda bulunan karbonhidrat miktarının daha büyük bir kısmının vücutta kalmasına neden olacağı için hızlı kilo alma sürecini, daha da hızlandıracak bir etkendir.

Yatmadan önce bir şeyler yiyin

Yatmadan önce az bir miktar da olsa bir şeyler yemek, hızlı kilo almak için yapılması gerekenler arasında önemli bir yere sahiptir. Bunun en önemli nedeni ise metabolizmanın uyku esnasında, yavaş çalışmasından kaynaklanmaktadır. Metabolizmanın yavaş çalıştığı bir dönemde midenin dolu olması, alınan besinlerin tam olarak sindirilmesi ve vücudun kütle oranının yavaş yavaş artması anlamına gelmektedir.

Düzenli uyku

Yine metabolizmanın çalışmasına bağlı olarak kişinin düzenli ve gerektiği kadar uyuması da, hızlı kilo alma sürecini artıran etkenler arasındadır.

Egzersizler

Kilo almak isteyen kişilerin yaptıkları en büyük hatalardan birisi, göbek sahibi olacaklarını da düşünerek büyük bir stres altına girmelidir. Egzersizlerin karın bölgesine aşırıya gidilmeden yapılması, bu sorunu ortadan kaldırırken bir yandan daha vücutta bulunan toksinlerin dışarı atılmasına ve kişinin sürekli olarak yemek yemesi ihtiyacı hissetmesine neden olmaktadır.

Bu nedenle egzersizler hem kilo alırken göbek bölgesinin aşırı büyümesine engel olur, hem de bu süreçte daha sık yemek için kendinizi iştahlı hissetmenize yardımcı olur.

Sağlıklı yağları ve kırmızı eti tercih edin

Yağ alımını özellikle besin kaynaklarından direkt olarak yapmak, sağlıklı ve hızlı kilo almanın yolları arasındadır. Bunun dışında doğal hayvansal yağlar da, sağlıklı bir şekilde kilo almak için en ideal seçimler arasındadır. Kırmızı et tüketimi bu süreçte bol ve yağlı olmalıdır. Bol miktarda yağlı kırmızı et tüketerek hem karbonhidrat alımınızı, hem de protein alımınızı daha yüksek tutabilirsiniz.

Daha fazla protein alımı

Hem sağlıklı hem de hızlı kilo almak için, karbonhidratlar kadar protein alımı da oldukça önemlidir. Bu nedenle de mevcut kilonuzun bir buçuk katı protein almak yerine, bu miktarı iki katına çıkarmanız hızlı kilo almanızı sağlayacaktır.

Bol kuruyemiş tüketin

Protein ve kalori açısından zengin olan kuruyemişler, kilo alma sürecinde sizin en büyük yardımcılarınızdan birisi olmalıdır. Fıstık ezmesi, fındık ve badem gibi aklınıza gelebilecek neredeyse tüm kuruyemişler, kalori açısından zengin gıdalardır.

Kalorisi yüksek gıdalar ile beslenin

Yukarıda birkaç tanesini örnek verdiğimiz gibi, kalori bakımından yüksek gıdalarla beslenmeniz daha hızlı kilo almanız için en temel yöntemdir.

En güncel haberler ve sağlık bilgileri, kulvar.com.tr’de!

Hava durumu
-
-
-
Nem Oranı: -
Basınç: -
Rüzgar Hızı: -
Rüzgar Yönü: -
PİYASALARDA SON DURUM
  • DOLAR
    -
    -
    -
  • EURO
    -
    -
    -
  • ALTIN
    -
    -
    -
  • BIST 100
    -
    -
    -
Hava durumu
-
-
-
Nem Oranı: -
Basınç: -
Rüzgar Hızı: -
Rüzgar Yönü: -

BSthWS-Cq6kWmIwuu2T7QQsdrwIFHM_PrFaaNozzCzs