Kulvar Haber

Medya Ekrem İmamoğlu’nu nasıl gördü?

Medya Ekrem İmamoğlu’nu nasıl gördü?
12 views
18 Nisan 2019 - 14:29

Medya Ekrem İmamoğlu’nu nasıl gördü? İşte o analiz:

Medya Ekrem İmamoğlu’nu nasıl gördü?

Hangi gazete, İstanbul’un yeni başkanını sayfalarında nasıl yer verdi? Bir çok gazete Ekrem İmamoğlu’nun mazbatasını ve görevi devralmasını manşete taşırken, yandaş gazetelerin bazıları  “İtiraza rağmen verildi”, “Süreç bitmedi”, “Bu karar çok tartışılacak”, “Tepki çeken karar” gibi başlıklarla dikkat çekti.

İstanbul İl Seçim Kurulu’nu suçladılar

Hatta karardan dolayı İstanbul İl Seçim Kurulu’nu suçlayanlar oldu. Yandaş medya Ekrem İmamoğlu’nu nasıl gördü? Sabah Gazetesi, İmamoğlu’na birinci sayfada yer vermedi.  Hürriyet Gazetesi ise, AKP’nin YSK’ya yaptığı itirazın önümüzdeki günlerde görüşüleceğini hatırlattı. İşte tarihi mazbatanın gazetelere yansımaları…

SÖZCÜ: “ALIN TERİ MAZBATASINI ALDI”

Sözcü Gazetesi, Başkan İmamoğlu’nun mazbata alışını “Alın Teri mazbatasını aldı” başlığıyla manşete taşıdı.  Haberde, “Günlerdir süren oy sayımı dün bitti! CHP’li Ekrem İmamoğlu, çoktan hak ettiği mazbatasını alıp İstanbul Belediye Başkanlığı koltuğuna oturdu” dendi.

SÖZCÜ: “ALIN TERİ MAZBATASINI ALDI”

SÖZCÜ: “ALIN TERİ MAZBATASINI ALDI”

CUMHURİYET:  “İSTANBUL BAHARI”

Cumhuriyet Gazetesi ise, haberi “İstanbul Baharı” başlığıyla manşete taşıdı. Haberde, “CHP, hakkını sonuna kadar korudu. İmamoğlu, 16 milyon adına göreve başladı” vurgusu yapıldı.

CUMHURİYET:  “İSTANBUL BAHARI”

CUMHURİYET:  “İSTANBUL BAHARI”

İLK SAYFADAN VERDİLER

MİLLİ GAZETE: “İMAMOĞLU MAZBATAYI ALDI”

Milli Gazete, Ekrem İmamoğlu’nun mazbatayı almasını daha küçük bir haber olarak okuyucuya sundu. “İmamoğlu Mazbatayı Aldı” başlıklı haberde, “İstanbul’da on yedinci günün sonunda mazbatayı Millet İttifakı CHP adayı Ekrem İmamoğlu aldı” dendi.

KARAR: “VE ‘MÜHÜR’ İMAMOĞLU’NDA”

Karar Gazetesi de, İmamoğlu haberine manşette yer verdi. “Ve ‘Mühür’ İmamoğlu’nda” başlıklı haberde, “Usulsüzlük iddiaları, yeniden sayımlar ve itiraz dilekçeleriyle geçen 17 günün ardından Ekrem İmamoğlu, ‘İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı’ yazan mazbatayı aldı” ifadesi yer aldı.

KARAR: “VE ‘MÜHÜR’ İMAMOĞLU’NDA”

KARAR: “VE ‘MÜHÜR’ İMAMOĞLU’NDA”

EVRENSEL: “SANDIKTAN ÇIKTI, MÜCADELEYLE ALINDI”

Evrensel Gazetesi ise, “Sandıktan çıktı, mücadeleyle alındı” başlıklı manşette, “İstanbul’da yeni dönem: İmamoğlu mazbatayı aldı. İktidarın seçimi 17 gün boyunca bloke etme çabaları sonuçsuz kaldı” dendi.

EVRENSEL: “SANDIKTAN ÇIKTI, MÜCADELEYLE ALINDI”

EVRENSEL: “SANDIKTAN ÇIKTI, MÜCADELEYLE ALINDI”

BİRGÜN: “16 GÜNLÜK MÜCADELE, 16 MİLYONUN BAŞKANI”

BirGün Gazetesi, “16 günlük mücadele, 16 milyonun başkanı” başlıklı manşetinde, İmamoğlu’nun 16 günün ardından mazbatasına kavuştuğunu vurguladı.

BİRGÜN: “16 GÜNLÜK MÜCADELE, 16 MİLYONUN BAŞKANI”

BİRGÜN: “16 GÜNLÜK MÜCADELE, 16 MİLYONUN BAŞKANI”

HÜRRİYET: “SARAÇHANE’DE DEVİR TESLİM”

Hürriyet Gazetesi, “Saraçhane’de devir teslim” başlıklı manşetinde, “CHP’li İmamoğlu, dün önce İl Seçim Kurulu’ndan mazbatayı, ardından da AK Partili Uysal’dan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı görevini devraldı. AK Parti’nin YSK’ya yaptığı iptal başvurusu ise, önümüzdeki günlerde görüşülecek” ifadesine ver verdi.

YANDAŞ MEDYA EKREM İMAMOĞLU’NU NASIL GÖRDÜ?

SABAH GEZETESİ BİRİNCİ SAYFADA YER VERMEDİ

Sabah Gazetesi, İmamoğlu haberine birinci sayfadan yer vermezken, “CHP’nin lehine tezgah kuruldu” manşetinde, AK Partili Ali İhsan Yavuz’un iddialarını okurlarına sundu.

YANDAŞ MEDYA EKREM İMAMOĞLU'NU NASIL GÖRDÜ?

YANDAŞ MEDYA EKREM İMAMOĞLU’NU NASIL GÖRDÜ?

MİLLİYET: “BAŞKANLIĞI DEVRALDI”

Milliyet Gazetesi ise, “Başkanlığı devraldı” başlıklı haberinde, “Millet İttifakı’nın İBB Başkan adayı Ekrem İmamoğlu, görevi Mevlüt Uysal’dan devraldı” ifadesini kullandı.

AKŞAM: “İTİRAZA RAĞMEN MAZBATA”

Akşam Gazetesi, İmamoğlu’na mazbata verilişine birinci sayfadan yer verdi. Ancak “İtiraza Rağmen Mazbata” başlıklı haberin, diğer gündem maddelerine göre sayfada daha küçük yer aldığı dikkat çekti. Haberde, “İstanbul Seçim Kurulu, YSK’ya yapılan seçimin iptali başvurusu sonuçlanana kadar mazbatanın verilmemesi itirazına rağmen Büyükşehir Belediye Başkanlığı mühür ve mazbatasını CHP’li İmamoğlu’na verdi” dendi.

AKŞAM: “İTİRAZA RAĞMEN MAZBATA”

AKŞAM: “İTİRAZA RAĞMEN MAZBATA”

İLÇE SEÇİM KURULU SUÇLANDI

TÜRKİYE: “MAZBATA VERİLDİ, SÜREÇ BİTMEDİ”

Türkiye Gazetesi, “Mazbata verildi, süreç bitmedi” başlığıyla habere manşette yer verdi. “Ekrem İmamoğlu, göreve başladı ama…” diye başlayan haberde, “İl Seçim Kurulu, CHP adayına mazbatasını verdi. Ancak AK Parti’nin itirazını karara bağlayacak olan YSK, henüz son sözü söylemedi” ifadesine yer verildi.

TÜRKİYE: “MAZBATA VERİLDİ, SÜREÇ BİTMEDİ”

TÜRKİYE: “MAZBATA VERİLDİ, SÜREÇ BİTMEDİ”

STAR: “BU KARAR ÇOK TARTIŞILACAK”

Mazbata haberi, Star Gazetesi’nde de birinci sayfadan “Şaibeli Mazbata” üst başlığı ve “Bu karar çok tartışılacak” manşetiyle yer aldı. Haberde, “İl Seçim Kurulu baskılara boyun eğdi. AK Parti’nin 3 bavul dolusu somut belge, bilgi ve delile dayalı olağanüstü itirazına rağmen İstanbul İl Seçim Kurulu, İmamoğlu’na alelacele mazbatayı teslim etti” ifadesi yer aldı.

STAR: “BU KARAR ÇOK TARTIŞILACAK”

STAR: “BU KARAR ÇOK TARTIŞILACAK”

AKİT: “İMAMOĞLU YANIP TUTUŞTUĞU MAZBATAYI ALDI”

Akit Gazetesi’nde ise, “Hukuk varsa bu seçim yenilenir” manşetinin içerisinde, “İmamoğlu yanıp tutuştuğu mazbatayı aldı” başlıklı haber yer aldı. Haberde, “Tüm usulsüzlüklere ve AK Parti’nin itirazlarına rağmen İstanbul İl Seçim Kurulu, CHP’li Ekrem İmamoğlu’na başkanlık mazbatasını verdi” vurgusu yapıldı.

AKİT: “İMAMOĞLU YANIP TUTUŞTUĞU MAZBATAYI ALDI”

AKİT: “İMAMOĞLU YANIP TUTUŞTUĞU MAZBATAYI ALDI”

YENİ ŞAFAK BİRİNCİ SAYFADA YER VERMEDİ

YENİ ŞAFAK: “19 BİN SAHTE GÖREVLİ”

Yeni Şafak Gazetesi ise, İmamoğlu’nun mazbata alışına birinci sayfadan yer vermedi. “19 bin sahte görevli” başlığını taşıyan manşette, AK Parti’nin seçimin iptali için YSK’ya başvurduğu vurgulandı.

YENİ ŞAFAK: “19 BİN SAHTE GÖREVLİ”

YENİ ŞAFAK: “19 BİN SAHTE GÖREVLİ”

GÜNEŞ GAZETESİ: “TEPKİ ÇEKEN KARAR”

Güneş Gazetesi, manşette “39 ilçede tam kanunsuzluk” üst başlığıyla “Gözlerini karartmışlar” başlığıyla AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Ali İhsan Yavuz’un ifadelerine yer verdi. İmamoğlu’nun mazbata alışı ise, “Tepki çeken karar” başlığı altında küçük yer aldı. Haberde, “Mazbata verilmesi usulsüz. İstanbul İl Seçim Kurulu, 3 bavul dolusu belgeyle birlikte sunduğu olağanüstü itiraz dilekçesini incelemeden Ekrem İmamoğlu’na mazbata verdi” denilerek, İstanbul İl Seçim Kurulu suçlandı. Aydınlık, Yeni Birlik, Ortadoğu, Yeni Asya, Yeniçağ gazeteleri de, İmamoğlu’nun mazbatasını aldığı haberlerine yer verdi.