Kulvar Haber

Protein diyeti nedir? Nasıl napılır?

Protein diyeti nedir? Nasıl napılır?
86 views
01 Eylül 2019 - 2:03

Sağlıklı bir şekilde kilo verirken kas oluşumunu da tamamlamak isteyenlerin tercih ettiği diyetler arasında yer alan protein diyeti, ideal şekilde kilo verilmesine olanak tanıyor. Aşağıda örnek protein diyeti listesi ve diyetin faydaları hakkında genel bilgiler yer almaktadır.

Protein Diyetinin Faydaları

Kas Yapımına Yardımcı Olur: Özellikle vücut geliştirme sporlarıyla ilgilenenler için ideal diyetlerden birisi olan diyet, spor aktivitesi esnasında ve sonrasında kaslarda oluşacak yıkımı engelleyerek, sağlıklı bir şekilde kas yapımına yardımcı olur.

Sağlıklı Kilo Verdirir: Protein alımı yağ yakımını hızlandırdığı gibi, kilo kaybına da neden olmaktadır. Düzenli bir şekilde yapılması ve egzersizlerle desteklenmesi halinde, kilo vermeye yardımcıdır.

Kemiklere Faydalıdır: Kalsiyum içerikli besinler ve yeşilliklerle birlikte protein tüketimi, özellikle genç yaşta olanların kemiklerinde birçok olumlu etkiye sahiptir.

Protein diyetinde neler yenmeli?

  • Koyu yeşillikler
  • Düşük şeker oranına sahip meyveler
  • Tüm sebzeler
  • Baklagiller
  • Süt ve süt ürünler
  • Beyaz ve yağsız kırmızı et türleri

Protein diyeti örnek menü

Kahvaltı: Bir yumurta sarısı, 2 tane haşlanmış yumurta beyazı, 15 tane tuzsuz zeytin, 1 orta boy domates, avuç içi kadar beyaz peynir ve 1 dilim tam tahıl buğday ekmeği

Öğle Yemeği: 1 kase yarı yağlı ya da yağsız yoğurt, istenilen miktarda yağsız salata, suda haşlanmış tavuk göğsü

Ara Öğün: İçine 15 tane çiğ badem atılmış bir kase yoğurt

Akşam Yemeği: 5 tane suda pişmiş köfte, 1 dilim tam tahıl buğday ekmeği, 1 tane salatalık, 1 kase sebze çorbası

Protein diyetiyle kas yapmak için menü

Kas yapmak isteyenler için verdiğimiz örnek liste, günlük 120 gram amino asit içermektedir.

Kahvaltı: 3 tane yumurta, 1 tane salatalık, 30 gram kaşar peyniri, 30 gram hindi füme, 4 dilim tam tahıl buğday ekmeği ve 1 domates

Ara Öğün: 1 kase yoğurt, 1 avokado

Öğle Yemeği: 1 porsiyon bulgur pilavı, 100 gram köfte, 1 kase mercimek çorbası, sınırsız zeytinyağlı salata ve 1 bardak ayran

Ara Öğün: 10 adet çiğ badem ve bir bardak süt

Akşam Yemeği: 2 tane tatlı patates, 100 gram biftek ve kabaklı yoğurt

Her ne kadar sağlıklı diyetler listesinde yer alsa da, diyeti yapacak kişinin genel sağlık durumunun değerlendirilmesi için, mutlaka doktor tavsiyesi ile diyet yapmaya başlanmalıdır. Kulvar.com.tr haber sitemizde bulunan sağlık yazıları tamamen bilgi amaçlı olup, nihai kararı doktorunuza danışarak vermeniz gerekmektedir.