Saç Sağlığı İçin Gerekli Besinler Nelerdir? Nasıl Kullanılmalı? Saç sağlığının bozulmasına ve saçların dökülmesine neden olan etkenlerden biri de beslenme şeklidir. Saçlarınızın sağlığını korumak için saçınızın ihtiyaç duyduğu besinleri tüketmelisiniz.

Saç Sağlığı İçin Gerekli Besinler

Saç Sağlığı İçin Gerekli Besinler Nelerdir? Nasıl Kullanılmalı
Saç Sağlığı İçin Gerekli Besinler Nelerdir? Nasıl Kullanılmalı

Saç İçin Ceviz

E vitamini ile biotin açısından zengin olan ceviz aynı zamanda en zengin Omega-3 kaynaklarından biridir.

Ayrıca ceviz bakır elementi içermektedir. Bakır elementi saç rengini korur, saçlara parlak ve canlı bir görünüm kazandırır.

Saç dökülmesinin en büyük etmeni Biotin eksikliğidir. Ceviz; Biotin açısından zengin bir besin olduğu için gerekli ihtiyacı karşılayacaktır.

Saç Sağlığı ve Yoğurt

Yoğurt bol miktarda kalsiyum ve protein içermektedir. Kalsiyum ve protein saçların sağlıklı bir şekilde uzaması için gereklidir, saçları güçlendirir, saçlara canlılık ve parlaklık verirler.

Yoğurt saçların D vitamini ve B5 vitamin ihtiyacını karşılar. D vitamini eksikliği saç dökülmesine yol açar. Yoğurt kullanımı ve düzenli gün ışığı ile bunu telafi edebilir siniz.

Saç Sağlığı İçin gerekli Besinler İçerisinde Havucun Önemi

Havuç içerisinde bulundurduğu bol miktarda A vitamini sayesinde saç sağlığınızı korumanıza yardımcı olur. A vitaminin özellikle saç köklerini ve saç uçlarını çok iyi beslediği bilinmektedir. Havuç saçlarınızı güçlendirerek saçlarınıza canlılık ve parlaklık verir. Her gıda da olduğu gibi havuç tüketiminde de aşırıya kaçmamak gerekir.

Saç İçin Somon Tüketimi

Omega-3 yağ asidi bakımından zengin olan somon, saç sağlığınız için gerekli proteini sağlayarak saçlarınızı korumaktadır. Haftada 2 ya da 3 kez somon tüketebilirsiniz. Somon saç kuruluğunu engelleyerek saç dersini besler.

Kuruyemişler

Birçok kuruyemiş çeşidi barındırdığı esansiyel yağ asitleri, iyot, E vitamini ve sülfür içeriklerinden dolayı saç sağlığına oldukça faydalıdır.

Yumurta

Biotin, omega-6 yağ asitleri, B12, demir ve çinko vitamini bakımından zengin olan yumurta saç sağlığı için gerekli besinler arasında favori sayılabilir. Yumurta saç sağlığınızı koruyarak saçlarınızın uzamasını sağlar. Ayrıca saçların ihtiyaç duyduğu keratinin altyapısını oluşturur. Yumurta pişirirken beyazını sarısını ayırmayın. Çünkü biotin yumurta sarısında yer almaktadır.

Avokado

Saç sağlığı açısından da önem taşıyan avokado, saçlara parlaklık vererek yumuşamasını sağlar. Günlük öğünlerinize avokado da ekleyerek saç sağlığınızı destekleyebilirsiniz. Avokadoyu aynı zamanda saç maskesi olarak da kullanabilirsiniz.

Çörek Otu Yağı

İçerdiği A, B, C ve E vitaminlerinin saç sağlığına faydası büyüktür. Aynı zamanda vitamin ihtiyacınızın büyük bir kısmını da karşılayabilirsiniz. Saç köklerini besleme açısından oldukça zengin olan çörekotunu yemeklerle birlikte kullanabileceğiniz gibi saç diplerinize masaj uygulayarak da kullanabilirsiniz.

Deniz Ürünleri

Çinko bakımından zengin balık, midye, karides gibi deniz ürünlerini düzenli olarak tüketmek gerekir. Saç dökülmelerinin nedenlerinden biri de çinko eşikliği olduğundan dolayı çinko açısından zengin deniz ürünleri saç dökülmelerini önlemektedir ve aynı zamanda hormonları da dengelemektedir.

Isırgan Otu

Saç köklerin güçlenmesine yardımcı olan ısırgan otu, içerdiği demir kalsiyum mineralleri ve A, C vitaminleri bakımından saçların dökülmesini önleyerek güç kazandırmaktadır. Isırgan otu aynı zamanda saçlarda kepek sorununu da ortadan kaldırmaya yardımcı olmaktadır.

Ispanak

Salığın önemli besin kaynaklarından biri olan ıspanak aynı zamanda saç sağlığında da önemli rol oynamaktadır. Demir bakımından oldukça zengin bir besindir ve demir saçları güçlendirmeye yardımcı bir mineral kaynağıdır.

Demir eksikliği de beraberinde birçok sağlık sorununa yol açmaktadır. Bu nedenle yeterli Demir ihtiyacının karşılanması gerekir. Isırgan otu tüketerek vücudunuzun ihtiyaç duyduğu demiri karşılayabilirsiniz. Ispanak aynı zamanda içerdiği A ve C vitaminleri sayesinde de saç sağlığınızı koruyarak doğal yağların üretimine destek olmaktadır.

Meyveler

C vitamini bakımından zengin portakal, greyfurt, kivi, yabanmersini, çilek gibi meyveler saç sağlığınızı korumaya yardımcı olarak saçlarınızın ve vücudunuzun ihtiyaç duyduğu C vitamini eksikliğini gidermektedir.

Zeytinyağı

Birçok sağlığa olduğu gibi saç sağlığına da faydası olan besinlerden biri de zeytinyağıdır. Zeytinyağının içerisinde barındırdığı E vitamini saç sağlığını korumaya yardımcı en güçlü besin maddelerinden biridir. Zeytinyağı saç köklerini güçlendirerek saçlarına nem ve canlılık kazandırır.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here