Beylikdüzü Belediyesi Mehmet Murat Çalık

Yağ Yakma Yöntemleri

Sağlıksız ve düzensiz beslenme Kilo ve vücut yağları oluşumunda en büyük etkendir. Makalemizde yağ yakma yöntemleri nelerdir? Metabolizma nasıl hızlandırılır? Hangi vitaminler Yağ Yakma Açısından Önemlidir? Kalori Nasıl Harcanır? Gibi konulara değineceğiz.

Yağ Yakma Yöntemleri Nelerdir? Nelere Dikkat Edilmeli?
Yağ Yakma Yöntemleri Nelerdir? Nelere Dikkat Edilmeli?

Yağ Yakma Yöntemleri Neler?

Yağ yakmanın en etkili yollarından bir tanesi her gün alınan kaloriden daha fazla kalori yakmaktır. Kilo verme ve yağ yakma konusunda kararlıysanız bunun için rutine özen göstermeniz gerekir. Çok kısa bir süre içerisinde sonuç almayı beklemeyin. Kısa bir süre bunu uygulamak ve sonrasında bırakmak daha çok kilo almanıza neden olabilir. Etkili bir şekilde kilo vermenin yolları;

Yağ Yakma yöntemleri: D Vitamini Etkisi

Sadece kilo vermek için değil aynı zamanda sağlığınız için de D vitamini almayı ihmal etmeyin. Günde en az 30 dakika güneş ışınlarından yararlanmaya çalışın. Özellikle eklem yerlerinden ve bileklerden alınan güneş oldukça etkilidir. Güneşin olmadığı kış günlerinde ise yağlı balıklarla D vitamini ihtiyacınızı giderebilirsiniz.

Yağ Yakma Yöntemleri Bol Sıvı Tüketimi

Bol sıvı tüketmeye özen gösterin. Her gün fazladan tüketeceğiniz ml su metabolizmanızı yüzde 20 daha da hızlandırır. Metabolizmanızın günde yüzde 20 daha hızlı çalışması bile 1 hafta içerisinde 400 gr vermeniz sağlar.

Vücudun günlük su ihtiyacı 2 litredir. Yağ yakmak için vücudunuzun ihtiyaç duyduğundan fazla su tüketmeye çalışın. Ayrıca su haricinde tüketeceğiniz limonata, greyfurt suyu, bitki çayları, ev yapımı buzlu çay gibi sıvı içeceklerde metabolizmayı hızlandırmaktadır. Alkol, kola, çay, kahve, gazlı içecekler ise acıktırır, vücudu yağlandırır, stresi arttırır ve karaciğeri yorar.

Yapılan bazı araştırmalar sonucu yeşil çayın metabolizmayı hızlandırarak günde yaklaşık 100 kalori yaktığı gözlemlenmiştir.

Vücuttaki yağ oranının değişmesiyle birlikte hormonlar ve metabolizma da değişir. Hormonların dengeli bir şekilde çalışması için sağlıklı yağlarla dengeli beslenmek, kahvaltı öğünlerini atlamamak, glisemik indeksi düşük besinleri tercih etmek ve sık sık beslenmek gerekir. Kahvaltı öğünlerinizde bal, reçel gibi şeker ağırlıklı besinler yerine, protein ağırlıklı bir kahvaltı ile daha a acıkır ve daha kolay yağ yakabilirsiniz.

Yağ Yakmak İstiyorsanız Yeterli Protein Aldığınızdan Emin Olun

Yetersiz protein metabolizmayı yavaşlatır, Yavaşlayan metabolizma yağ yakma yöntemleri açısından çok ta istenen bir durum değildir. Bu yüzden yeterli protein almaya özen gösterin. Protein kasları oluşturmaktadır. Her öğün protein alımına dikkat edin.

Protein, kan şekerini dengeleyerek tokluk hissini arttırır. Fakat fala protein yağ olarak depolanır ve kalp, böbrek ve karaciğer hastalıklarına neden olur. Bu nedenle dengeli protein alın. Düşük karbonhidrat ve yüksek protein tüketimi de oldukça sağlıksızdır. Bu sadece kısa süreli kilo kaybı sağlar.

Soğuk duş alımı da yağ yakma yöntemleri arasındadır. Kalp ya da kronik bir hastalığını yok ise 30 dakikalık bir soğuk duş ile yağ yakma rutininde ilerleme sağlarsınız.  Gün içerisinde yapacağınız hareketlerde yağ yakımını sağlar. Örneğin gün içerisinde yürümeye ve merdiven inip çıkmaya özen gösterin.

Öğle yemeği öğünlerinde Ispanak, fasulye gibi magnezyum içeren besinler ile beslenmeye özen gösterin. Çünkü magnezyum vücudun yağ yakımını hızlandırmaktadır.

Yağ Yakma Yöntemleri Arasında Hareketli Bir Yaşam En Önemlsi

Gün içerisinde olduğunca fazla hareket etmeye çalışın. Gün içerisinde ellerini ayaklarınızı oynatın. Kaleminizle oynayarak bile parmaklarınızı hareket ettirebilirsiniz.

İdeal kilonuzu korumak ve ideal kilonun altına düşmemek yani gereğinden fazla zayıflamamak için sağlıklı ve düzenli beslenin. Çünkü zayıflamak için aç kalmaya çalıştığınızda iştahınız daha çok açılır, metabolizmanız yavaşlar ve kas kaybedersiniz. Kas kaybı yaşamamak için ise günde en az 1000 kkal almalısınız.

Güçlü kemiklere sahip olmak için vücudun kalsiyuma ihtiyacı vardır. Aynı şekilde kilo vermek için de kalsiyuma ihtiyacınız vardır. Yapılan araştırmalar sonucunda 1500 miligram kalsiyum alan kişiler, kalsiyum almayanlara oranla daha az kilo almaktadır.

Haftada 2-3 kez yatmadan önce tuzlu su ile alacağınız duş vücudunuzdaki toksinleri atarak yağ yakmanıza yardımcı olur.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here