izmit escort

malatya escort

istanbul escort

istanbul escort

Kulvar

Saç İçin Vitamin ve Mineraller faydaları kaynakları hangi besinlerde Bulunur

Saç İçin Vitamin ve Mineraller faydaları kaynakları hangi besinlerde Bulunur
6 views
12 Nisan 2019 - 19:24

Saç İçin Vitamin ve Mineraller! Saçlarınızın sağlığı için dengeli oranda çeşitli mineral ve vitaminleri barındıran bakım kürleri kullanabilirsiniz. Saçla ilgili bir probleminiz varsa bunu iyi bir diyetle çözebilmeniz mümkün olacaktır. Sağlıklı bir diyet ile saç dökülmesini, saç derisi problemlerini önleyebilir ve daha sağlıklı saçlara kavuşabilirsiniz.  

Saç İçin Vitamin ve Minerallerin Faydaları

Bu vitamin takviyelerinde gerekli gıdalar yer aldığı için ekstra besinlerle uğraşmanız gerekmez. Vücudunuzun ve zihninizin sağlığı açısından günlük olarak tüketmeniz gereken vitamin, mineral ve diğer besleyici maddeler hakkında bilinçli davranmaya özen gösterin.

Vitamin ve minerallerin faydasını 2-3 ay içerisinde görebilirsiniz. Erken sonuç bekleyerek beslenme düzeninizi bozmayın.

Aksi durumda sağlık açısından olumsuz sonuçlarla karşılaşabilirsiniz. Saç ve cilt bakımı alternatif tedavilerine başlamadan önce mutlaka tıbbi bir uzmana görünmelisiniz.

Saç İçin Vitamin Destekleri ve Gıdalar

Saç için A Vitamini

Et, balık, yumurta, süt, peynir, yeşil sebze, karaciğer gibi gıdalar A vitamini kaynaklarıdır. Hücrelerin gelişiminde rol oynayan A vitamini kafa derisindeki saç gelişiminin artmasına yardımcı olan sağlıklı sebumun üretilmesini sağlar.

Aynı zamanda doğal yağların üretimine de katkı sağlayan A vitamini saçların parlaklığını arttırır. İçerisinde barındırdığı antioksidan sayesinde saç derisini nemlendirerek saçların kurumasını önler.

Saç İçin Biotin Faydaları

Saç için vitamin desteklerinden birisidir. Aynı zamanda B71 olarak da adlandırılan ve B vitaminlerinden olan Biotin, saçların uzamasını sağlayan keratin üretilmesine yardımcı olur. Saç hacminin ve kalınlığının artmasında iyi bir kaynak olan Biotin, saç dokusunun iyileşmesine yardımcı olur.

Saç bakım ürünlerinde sıklıkla kullanılmaktadır. Tam tahıllar, balık, yumurta, kabuklu yemişler, sebzeler iyi birer biotin kaynağıdır.

Saç İçin B3 Vitamini Faydaları ve Bulunduğu Gıdalar

Kafa derisi dolaşımına yardımcı olan B3 vitamini, tavuk balık, hindi gibi et ürünlerinde bulunur.

B6 Vitamini Faydaları

Saçların doğal renginin korumasına yardımcı olan B6 vitamini, saç dökülmesinin önlenmesinde önemli bir rol oynar. Tahıl, tahıl gevrekleri, karaciğer, organ etleri, yumurta sarsı ve sebzeler B6 vitamin kaynaklarıdır.

B12 Vitamini Faydaları

Saç İçin Vitamin desteği sağlayan B vitamini grubundandır. B12 vitamini hücre gelişimine yardımcı olarak sağlıklı saçlara sahip olmanızı sağlar. Saç sağlığında önemli rol oynayan B12 vitamini eksik olduğu durumda da saç uzamasını yavaşlatır. Süt, yumurta, peynir, yoğurt B12 vitamin kaynaklarıdır.

C Vitamini Kaynakları ve Saç İçin Faydası

Saç için vitamin kaynağı olan C Vitamini Saç beyazlamasını yavaşlatır ve saç kurluğunu önler. Saç sağlığının korunmasında önemli rol oynar. Koyu yeşil sebzeler, yeşil biber, limon, mandalina, patates, kivi, ananas, çilek, greyfurt C vitamin kaynaklarıdır.

E Vitamini Kaynakları

Saçın uzamasında önemli rol oynayan E vitamini, saç dokusunu oluşturan ve tamir eden bir antioksidandır. Aynı zamanda saç kuruluğunu engeller, saç derisini besler ve kan dolaşımını iyileştirir. E vitamini balık,  badem, yer fıstığı, kuru fasulye ve yeşil yapraklı sebzeler gibi yiyeceklerde bulunur.

Saç İçin Folik Asit Desteği ve Kaynakları

Saç için vitamin desteklerine ek olarak sağlam bir bileşendir. Saçların parlaklaşmasını, nemlenmesini ve kalınlaşmasını sağlar. Aynı zamanda saçların beyazlamasına da engel olur. B vitamini kaynakları aynı zamanda folik asit kaynaklarıdır. Özellikle tahıllarda bol miktarda yer alır.

Saç İçin Mineraller

Kalsiyum

Saçın sağlıklı bir şekilde uzamasını sağlayan kalsiyum, balık, süt ürünleri, fasulye, susam yağı ve kabuklu yemişler gibi yiyeceklerde bulunur.

Bakır

Saçın doğal rengini ve yapısını korumaya yardımcı olan bakır, saç dökülmesini de engeller. Yumurta, tavuk, kabuklu deniz hayvanları, yeşil sebzeler, muz ve karaciğer gibi yiyeceklerde bulunur.

Manganez

Saçların uzamasına yardımcı olur. Et, tavuk, yumurta, fasulye, kabuklu yemişler, tam tahıllı gevrekler ve avokado gibi yiyeceklerde bulunur.

Demir

Saçların gücünü arttırarak uzamalarına yardımcı olan demir, anemiyi ve saç dökülmesini de önler. Demir eksikliği saçların kuru, ince ve zayıf bir hale gelmesine neden olur.

Hücrelerin verimli çalışmasına da önemli rol oynar. Kırmızı et, tavuk, balık, yumurta, karaciğer, tam tahıllar, yeşil sebzeler ve kuru meyvelerde bulunur.

Magnezyum

Folikül sağlığını iyileştirerek saçların sağlıklı bir şekilde uzamasını sağlayan magnezyum, eksikliği durumunda da saçları bozar. Balık, kuruyemiş, tohum ve çekirdek gibi yiyeceklerde bulunur.

Silis

Saç köklerinin güçlenmesini sağlayan silis, deniz mahsulleri, soya fasulyesi, pirinç ve yeşil sebzeler gibi yiyeceklerde bulunur.

Çinko

Saç sağlığını korumaya yardımcı olan çinko, saçların kurumasını ve yağlanmasını da önler. Hormon dengesinin korunmasına yardımcı olan çinko, eksikliği halinde saç kaybına neden olur.

Aynı zamanda saç beyazlamasını da azaltmaya yardımcı olur. Yumurta, kırmızı et, istiridye, yemişler, ıspanak, ay çiçeği tohumu, mantar, tatlı patates, nohut gibi yiyeceklerde bol miktarda bulunur.

Potasyum

Kan dolaşımını düzenleyerek saçların sağlıklı bir şekilde uzamasına yardımcı olur. Yoğurt, avokado, muz, hurma, incir, patates, tatlı patates, kabuklu yemişler, pirinç ve sarımsak da bulunur.

Selenyum

Cilt ve kafa derisinin elastikiyetini korumaya yardımcı olan selenyum, et, balık, ton balığı, brokoli, tam tahıllı yiyeceklerde bulunur.

Saç İçin Proteinler

Saçlar proteinlerden oluştuğu için, saçların sağlığı için en önemi gıdalar proteinlerdir. Saç foliküllerini güçlendiren proteinler, aynı zamanda tok tutarak kilo vermeye de yardımcı olur. Süt, yumurta, yoğurt, balık, tavuk, kırmızı et, baklalar, fasulyeler, yeşil sebzeler, fındık sütübalıklar, filiz ve kökler, kabak, kinoada bulunur.

Saç İçin Omega-3 Yağ Asitleri

Aynı zamanda depresyona da iyi gelen Omega-3 yağ asitleri, inflamasyonlar ile savaşır ve kalp sağlığını destekler.

Cilt bakımında da önemli rol oynayan Omega-3 yağ asitleri, hücre duvarlarının sağlıklı olmasına, saçların parlamasına yardımcı olur. Cevizde, soya fasulyesinde, keten tohumunda, chia tohumunda, deniz ürünlerinde bulunur.