Minerallerin hayatımızdaki önemi göz ardı edilemeyecek kadar çoktur. Mineraller toprakta ve kayalarda bulunan inorganik maddelerdir.

Vücudun hayatta kalmak ve günlük fonksiyonları ve süreçleri yürütmek için ihtiyaç duyduğu temel besinlerdir. Onları yeryüzünden emen bitkileri ve bitkilerden beslenen hayvanlardan et yerken mineraller alırsınız. Mineraller sizi sağlıklı tutar ve çeşitli vücut işlevlerinde kilit rollere sahiptir. Günlük beslenmenizde bu önemli besin maddelerine ihtiyacımız vardır.

Minerallerin Kemik ve Diş Sağlığı Açısından Önemi

Minerallerin hayatımızdaki önemi
Minerallerin hayatımızdaki önemi

İskeletiniz vücut için koruma ve destek sağlar. Ayrıca mineraller ve diğer besin maddelerini de depolar.

Sert ve boyun eğmez görünmelerine rağmen, kemikleriniz aslında vücudunuz tarafından sürekli olarak yeniden emilmekte ve reforme edilmektedir. Kemiklerin kafes mimarisini çeşitli mineraller oluşturur. Kalsiyum vücudunuzda en çok bulunan mineraldir ve kemiklerinizle kanınızda bulunur.

Mineraller fosfor, magnezyum ve kalsiyum ile birlikte kemiklerinizin gücünü ve yoğunluğunu verir. Bu mineral ayrıca güçlü, sağlıklı dişler oluşturur ve korur. BBC Health, kötü beslenme veya hastalığa bağlı bir kalsiyum eksikliğinin, kemiklerin kırılgan ve daha az yoğun olduğunu bildirmiştir.

Ayrıca kırık riskini artıran bir durum olan osteoporoza yol açabileceği de ifade edilmektedir. Kalsiyum açısından zengin olan gıdalar, süt ve diğer süt ürünleri, yeşil, yapraklı sebzeler ve kemikli konserve balıklardır.

Minerallerin Hayatımızdaki Önemi ve Enerji üretimine Katkısı

Her vücut fonksiyonu ve sürecinde gerekli olan enerjiyi üretmek için oksijen gerekir.

Kırmızı kan hücreleri ( veya eritrositler ) enerji üretmek için kullanılan sonsuz hücrelerin her birine oksijen taşırlar. Kırmızı kan hücreleri, taşınabilmesi için oksijene bağlanan bir demir bileşen içerir.

Maryland Üniversitesi Tıp Merkezi, demir molekülleri olmadan oksijenin kan hücrelerine bağlanamayacağını ve vücudun yaşam için gerekli enerjiyi üretemeyeceğini belirtmektedir. Minerallerin hayatımızdaki önemi burada daha iyi anlaşılacaktır.

Demir esaslı bir mineraldir ve yeterince alınmazsa, anemi denilen ve zayıflığa ve yorgunluğa neden olan bir duruma yol açabilir. Bu mineral öncelikle kanda bulunur ve karaciğerinizde, dalakta, kemik iliğinizde ve kaslarınızda da depolanır.

Sinir ve Kas Fonksiyonu

Potasyum; muz, hurma, domates, yeşil yapraklı sebzeler, turunçgiller ve bezelye ve mercimek gibi baklagillerde bulunur. KidsHealth’e göre, bu besin kasları ve sinir sistemini fonksiyonlarının normal olarak çalışması açısından önemlidir. Bu da minerallarin hayatımızdaki önemini vurgulamaktadır.

Potasyum, sinirlerinizin ve kaslarınızın hücrelerinde doğru su dengesini sağlamaya yardımcı olur. Bu esansiyel mineral olmadan sinirleriniz vücudunuzu hareket ettirmek için bir dürtü yaratamaz ve kalbinizdeki, organlarınızdaki ve vücudunuzdaki kaslar büzülüp esnemez.

Mineraller ve Bağışıklık Sistemi

Kalsiyum gibi bazı mineraller vücut için büyük miktarlarda gereklidir. Çinko gibi diğerleri ise sadece eser miktarda gereklidir.

Çinko, bağışıklık sisteminizi güçlü tutmak ve vücudunuzun enfeksiyonlarla savaşmasına yardımcı olur. Ayrıca yaraları iyileştirmeye ve hücreleri yenilemeye yardımcı olan önemli bir mineraldir.

KidsHealth, fasulye, bezelye ve mercimek gibi et ve baklagilleri tüketmenin size yeterli miktarda çinko sağlayacağını belirtiyor.

BBC Health’e göre, mineral selenyumda bağışıklık sağlığı için küçük miktarlarda gereklidir. Selenyum eksikliği artmış kalp hastalığı riski ve hatta bazı kanser türleri ile bağlantılıdır.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here